Fullfilment, czyli korzystna i efektywna usługa, z której skorzystać może wiele firm

Sektor handlu internetowego to branża, w której wyjątkowo ważnym, choć nie zawsze docenianym aspektem jest płynność procesów, w tym w szczególności dystrybucji towarów. Dotyczy to zarówno działalności realizowanej przez placówki stacjonarne, jak również — a może nawet przede wszystkim — aktywności online (handel e-commerce). Jednym z ciekawych rozwiązań w tym zakresie jest usługa określana jako tzw. fullfilment. Na czym to polega i dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w poniższym tekście. Powodzenia!

Konfekcjonowanie zamówień, korespondencja masowa, foliowanie produktów. Fullfilment — co to właściwie jest?

Istota usługi fullfilment jest dość prosta. Powinny zrozumieć ją nawet osoby, które nie są zawodowo związane z logistyką. W pewnym uproszczeniu fullfilment to powierzenie zewnętrznemu podmiotowi odpowiedzialności za procesy, które umożliwiają sprawne dostarczanie towarów do klienta. Jest to wsparcie idące znacznie dalej niż np. standardowe magazynowanie towarów. Poniżej zostały przedstawione jedynie niektóre spośród wszystkich zadań, które wchodzą w zakres opisywanej usługi:

  • obsługa korespondencji masowej — jest to szczególnie ważne, gdy sklep internetowy nie ma odpowiedniego zaplecza osobowego i technicznego, by móc realizować zamówienia na dużą skalę,
  • konfekcjonowanie produktów, tzn. sprawne przepakowywanie produktów, które przechodzą przez magazyn. Szybkie, płynne konfekcjonowanie przesyłek jest ważne szczególnie w miejscach, którego każdego dnia obsługują wiele małych zamówień. Ważne jest nie tylko konfekcjonowanie wyrobów przeznaczonych na sprzedaż, ale także konfekcjonowanie druków reklamowych itp.,
  • przesyłki marketingowe — warto, by paczki dostarczane do odbiorców zostały opatrzone logiem przedsiębiorstwa. Dzięki temu można budować świadomość marki wśród odbiorców,
  • oraz wiele innych, w tym m.in. masowa wysyłka listów, konfekcjonowanie materiałów reklamowych oraz konfekcjonowanie opakowań.

Dlaczego fullfilment jest ważny dla sklepu internetowego?

Niezależnie od branży, w jakiej działa dany sklep e-commerce, fullfilment może być ciekawym sposobem na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej firmy. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na rozwijaniu biznesu, pozyskiwaniu nowych klientów, wdrażaniu nowej strategii marketingowej itp., podczas gdy takie procesy jak choćby pakowanie towarów są organizowane przez zewnętrzne, wyspecjalizowane podmioty.

Źródło: https://www.dcn.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *